Evlilik çoğu zaman kadın ve erkek kimliğinde önemli dönüşümlere yol açan ve onu biçimlendiren bir çerçeve haline gelir. Kadın ve erkek kendi kimliklerini bu yeni “medeni halleri” üzerinden tanımlamaya ve bu yeni kimliklerinin sınırlarında yaşamaya başlarlar. Bu durumu sorgulayan İsveçli yönetmen Ingmar Bergman’ın 1973 yapımı Bir Evlilikten Manzaralar’ı Scenes From A Marriage , evlilik dahilinde yakınlık ile kişinin özerkliğinin biraradalığına engel teşkil edenin ne olduğunu anlamaya çalışır. Bu bağlamda, “ideal evlilik” örneği sunan bir burjuva çifti etrafında, evliliğin hayata ve varoluşsal meselelere karşı bir sığınak olarak algılandığını ortaya koyar. Fakat Bergman’ın bu filmiyle özel olarak ve çok sade bir şekilde evliliğin kadın kimliği üzerindeki etkisini sahnelediğini düşünüyorum. Dolayısıyla bu yazıda Bergman’ın filminde daha çok kadınlar hakkında söylediklerinden bahsedeceğim.
Jülide KARAKOÇ
Montreal Üniversitesi
Çerez Adı | Saklanma Süresi | Çerez Açıklaması |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 ay | "Performans ve Analiz Çerezleri" kategorisindeki çerezler için kullanıcı tercihini saklamak için kullanılır. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 ay | "Fonksiyonel Çerezeler" kategorisindeki çerezler için kullanıcı tercihini saklamak için kullanılır. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 ay | "Zorunlu" kategorisindeki çerezler için kullanıcı tercihini saklamak için kullanılır. |
viewed_cookie_policy | 11 ay | Kullanıcının çerez kullanımına izin verip vermediği bilgisini saklamak için kullanılır. Herhangi bir kişisel veri saklamaz. |